X إغلاق
X إغلاق
الرئيسية | من نحن | أعلن لدينا | اتصل بنا | ارسل خبر      18/05/2024 |    (توقيت القدس)

موقع 0404 : حل فصيل من جولاني تمرد على الأوامر بغزة واحالتهم للسجن

من : قسماوي نت
نشر : 04/08/2014 - 19:08
كشفت مصادر عسكرية إسرائيلية عن قيام الجيش الإسرائيلي يوم أمس الأحد بحل إحدى فصائل الكتيبة 51 من لواء جولاني العاملة على حدود قطاع غزة بسبب تمردها على أوامر الجيش.
 
وذكر موقع "0404" المقرب من الجيش الإسرائيلي أن القصة بدأت عندما قام الجيش بحبس أحد جنود الفصيل بسبب إخلاله بالتعليمات، فهدد الفصيل بترك مهامهم القتالية على الحدود والتمرد على الأوامر في حال عدم الإفراج عنه.
 
وأضاف الموقع أن قيادة اللواء قررت معاقبة الجنود المتمردين بحل فصيلهم وبحبس جزء منهم مدة 20 يومًا ونقل الباقي لمهام غير قتالية في مقرات الجيش.
 
وقال الموقع إن ما أثار حفيظة الفصيل هو حقيقة اشتراك  

 

واليكم التقرير كيفما ورد في موقع 0404 ....http://www.0404.co.il/post/15867

לפחות מחצית מלוחמי מחלקת החוד של גדוד 51 בגולני (נוב' 11) נשלחו למאסר בפועל וחלקם הועבר למפקדה - כך נודע לראשונה לחדשות 0404.

מדובר במחלקה המורכבת מ-14 לוחמים איכותיים - מחלקה שיצאה רק לפני כמה ימים משטח הקרבות ברצועת עזה להתרעננות באחד מיישובי עוטף עזה. ארבעה לוחמים נשלחו למאסר של 20 יום בפועל וכמה אחרים הודחו מלוחמה והועברו למפקדה. למעשה - למחלקה האיכותית נגרם נזק קשה והיא תתקשה לתפקד.

לחדשות 0404 נודע כי תחילתה של הפרשה בהחלטת המפקדים במחלקה לשפוט את אחד החיילים ולשלוח אותו לכלא בגין עבירה שביצע. החלטת המפקדים לא התקבלה על ידי חיילי המחלקה שמשרתים יחד זמן רב ונחשבים לאחת המחלקות הטובות, המאוחדות וכזו שזכתה לשבחים רבים.

סירובם של הלוחמים לקבל את דבר מעצרו של חברם לנשק, שרק לפני כמה ימים נלחם יחד עמם מול מחבלים ברצועת עזה, הביא אותם להחלטה ולדרישה שבמידה וחברם לא ישוחרר ממעצרו הם יסרבו לקיים כל פעילות צבאית עד להודעה חדשה.

המפקד הישיר של הלוחמים ראה בחומרה את המעשה והעמיד את חברי המחלקה הסרבניים לדין משמעתי. כאמור, חלקם נשלח למאסר של 20 יום בפועל - מאסר שאמור להתחיל היום וחלקם האחר הורד מתפקידי לחימה לתפקידי מפקדה.

גורם בחטיבת גולני אמר לחדשות 0404 כי בשעות האחרונות נעשים ניסיונות להחזיר את השקט למחלקה ולפתור את הבעיה בצורה אחרת: "זה סיפור לא נעים. זו המחקלה מהטובות ביותר שידעה חטיבת גולני. לוחמים ברמות הגבוהות ביותר. הצבא והעם זקוקים להם".

אביו של אחד מהלוחמים לחדשות 0404: "אני מבין את הצבא שמקפיד על הוראות ונהלים, אך במצב הנתון כשמדובר במיטב הלוחמים ובחטיבה שאיבדה את מיטב בניה רק לאחרונה, מוטב היה אלמלא בצה"ל היו מטפלים בסוגיה הרגישה בצורה שונה לחלוטין. אני מצפה משלטונות הצבא לאפשר לכלל הלוחמים במחלקה להמשיך כיחידה מגובשת, שתשמור על תושבי עוטף עזה וישראל".

קצין בגולני לחדשות 0404: "כואב לי הלב שאירוע שכזה מתרחש בזמן לחימה באויב מר ואכזר. מדובר בלוחמים מצוינים ואחת המחלקות הטובות והמאוחדות בחטיבת גולני. אשמח לשמוע שהסיפור הזה יבוא לסיומו בצורה הטובה ביותר".

מדובר צה"ל נמסר כי, "לא פורקה מחלקה בגדוד. מדובר באירוע משמעתי אשר בעקבותיו נשפטו ארבעה חיילים לכ-20 ימי מחבוש ושני חיילים נוספים הוצבו בפלוגת המפקדה עד להודעה חדשה".

בצה"ל לא התייחסו לשאלת חדשות 0404 מדוע לא הוחלט לדחות את הענישה עד לסיום מבצע "צוק איתן". כמו כן, חמישה לוחמים נשפטו למאסר - יחד עם הלוחם שנשפט לראשונה והיתר, כאמור, נשלחו לפלוגת המפקדה. (בתמונה: מיטב מלוחמי פלוגת החוד של גדוד 51 - מרבית מהלוחמים אינם קשורים באירוע).

لارسال مواد واخبار لموقع قسماوي نت البريد: info@kasmawi.net

اضف تعقيب

ارسل